Proiecte eTwinning
My friend, Artificial Intelligence
Proiect eTwinning
An școlar 2024–2025
În anul școlar 2024–2025, 5 elevi din clasa a VII-a: Dobre Maria Luiza, Parepa Daria Maria, Stoica Alexandra Maria, Stroe Rareș Andrei, Tănase Luca Petru și dirigintele clasei, prof. Dinu Livia Constantina, din cadrul Colegiului Național ,,Grigore Moisil” Urziceni, au participat cu entuziasm la proiectul eTwinning internațional intitulat „My friend, Artificial Intelligence”, alături de parteneri europeni din diverse țări, precum: Turcia, Moldova, Spania, Portugalia, Grecia, Georgia, Slovacia, Iordania, dar și din România, ]n total, 26 de cadre didactice.
Proiectul a urmărit familiarizarea elevilor cu noțiuni legate de inteligența artificială, încurajarea creativității în utilizarea noilor tehnologii și stimularea competențelor digitale, lingvistice și colaborative.
Pe parcursul proiectului, elevii au fost implicați într-o varietate de activități interactive și inovatoare, printre care:
-Prezentarea elevilor și a cadrelor didactice prin intermediul aplicației HEDRA, dezvoltând abilități digitale și de exprimare;
-Crearea de logo-uri și postere tematice, care au reflectat viziunea elevilor asupra prieteniei dintre om și AI;
-Prezentarea școlilor, cu scopul de a promova interculturalitatea și de a crea un cadru colaborativ internațional;
-Realizarea de prezentări interactive despre AI, utilizând unelte digitale moderne precum Gamma AI;
-Crearea de „profesii ale viitorului” cu ajutorul Bing AI și transformarea acestora în personaje animate care vorbesc, prin aplicația Runway AI, combinând imaginația cu tehnologia de ultimă generație;
-Elaborarea de puzzle-uri educative pe platforma Jigsaw Planet, pentru a stimula atenția și logica elevilor;
-Crearea unui material colaborativ prin aplicația Story Jumper.
Proiectul eTwinning My friend, Artificial Intelligence a constituit un demers educațional deosebit, prin care elevii au fost provocați să pătrundă într-un domeniu de actualitate: inteligența artificială și să exploreze impactul acesteia asupra lumii contemporane și a viitorului apropiat. Într-o perioadă în care tehnologia evoluează rapid și redefinește profesiile, modul de comunicare și accesul la informație, familiarizarea cu conceptele de bază ale AI devine o necesitate, nu doar o opțiune.
Prin activitățile desfășurate, elevii nu doar că și-au dezvoltat competențele digitale și creative, ci au învățat să colaboreze, să își exprime ideile și să gândească critic asupra modului în care tehnologia le poate modela viața. Aplicațiile utilizate, de la HEDRA, Bing AI, Runway AI, Chat GPT, până la Story Jumper sau Jigsaw Planet, au oferit un cadru interactiv și stimulativ, în care elevii au învățat făcând, experimentând și colaborând dincolo de granițele fizice ale școlii.
Totodată, proiectul a creat un spațiu sigur pentru dialog intercultural, pentru exprimarea identității și învățarea în echipă, contribuind la consolidarea valorilor europene precum cooperarea, respectul și incluziunea.
Dincolo de rezultatele vizibile: postere, personaje animate, prezentări și povești digitale, rămâne un impact profund: elevii au înțeles că inteligența artificială nu este doar un instrument tehnologic, ci o provocare umană care cere responsabilitate, imaginație și discernământ.
Implicarea activă a cadrelor didactice, parteneriatul internațional și entuziasmul elevilor au fost esențiale în reușita acestui proiect, care a adus un plus de valoare procesului educațional. My friend, Artificial Intelligence a fost mai mult decât un proiect, a fost o experiență de învățare, care a pregătit elevii pentru lumea viitorului.